04 paź Czym jest katalog? Dlaczego warto mieć go w swojej firmie?
Czym jest katalog? Czy to tylko umowna nazwa dla rodzaju produktu? Chyba tak, gdyż niezależnie od projektu mamy do czynienia z wydrukiem w formie książki.
Aktualnie dostępne surowce, w szczególności papier i elementy do uszlachetnień dają nam możliwość wykonania wielu konfiguracji dla rozróżnienia czy wyróżnienia produktu.
Nie trzeba zatem sprzedawać produktów czy usług, aby taki katalog wydać
Przykładem coraz częściej spotykanym jest wydanie firmowego brandbooka, takiej księgi identyfikacji wizualnej marki, pokazującej profesjonalizm, siłę i impet z jakim firma się rozwija. Produkt taki można potraktować jako narzędzie do codziennej pracy, aby pracownicy utożsamiali się z firmą i ją poznawali w każdym calu lub też jako katalog reklamowy z prezentacją dla klientów i kontrahentów. Już sam fakt wydania takiej księgi świadczy o wielkiej świadomości istnienia firmy na rynku. Katalog dzięki swojej formie został zaadoptowany również jako fotoksiążka. Miękka oprawa w niczym nie przeszkadza jeżeli produkt potrzebny jest w ilości 30-40 sztuk.
Gdzie takie coś znajdzie zastosowanie?
Zakończenie przedszkola, pasowanie pierwszoklasisty, komunia święta – to tylko trzy z mnóstwa przykładów gdzie w formie drukowanej można wydać zbiór zdjęć dla większej ilości osób. Warto w taki sposób gromadzić wspomnienia, a wiele drukarni dopuszcza wykonanie katalogu już od 1 sztuki! Dla poprawienia jakości produktu wystarczy gdy okładka będzie miała wyższą gramaturę papieru niż środek i dodatkowo okładka może być laminowana, świetny pomysł prawda?
Do czego więc Wy możecie wykorzystać produkt jakim jest katalog?
Czy swoją formą znajduje zastosowanie w Waszych firmach? Mimo iż rozpędzony elektroniczny świat mocno chce nam ułatwiać życie to nadal z przyjemnością bierzemy wersje papierowe różnych wydań do ręki. Czy jest to katalog produktu, księga znaku czy zdjęcia rodzinne przyjemnie i w skupieniu ogląda się i czyta treści strona po stronie. Miłej lektury!